Dažniausi kuro sistemos gedimai

Gebėjimas atpažinti tipiškus kuro sistemos gedimo simptomus, įsivaizduoti, kuo gresia deganti geltona lemputė skydelyje, padės sutaupyti nervus, pinigus, laiką ir variklį. Jei variklis veikia, signalas „Check Engine“ turėtų užgesti praėjus 0,6 sekundės po užvedimo – to pakanka, kad savidiagnostikos sistema įsitikintų, ar viskas tvarkoje. Jei vis dėlto lemputė dega ir toliau, tada yra kažkoks gedimas, kurį reikėtų identifikuoti.

Vienas iš svarbiausių automobilio mechanizmų, atsakingų už nepertraukiamą degalų tiekimą į variklį, yra degalų sistema. Laikui bėgant jo komponentai dėl natūralaus nusidėvėjimo arba netinkamo veikimo tampa netinkami naudoti. Faktas yra tas, kad ne visada pastebimi gedimo požymiai rodo degalų tiekimo mechanizmo gedimus, gali kilti problemų cilindro-stūmoklio grupėje, uždegimo sistemoje, taip pat maitinimo grandinėse. Pakalbėkime apie tai, kokie yra kuro sistemos problemų požymiai, kaip jas galima sukelti, kaip jas atpažinti ir pašalinti.

Simptomai

Elektros sistemos gedimai dažniausiai įvyksta dėl nuolatinio žemos kokybės kuro, kuriame yra vandens ar nešvarumų, naudojimo. Norėdami išvalyti jį nuo pašalinių priemaišų, įrengiami kuro filtrai. Šių valiklių dokumentuose nurodytas ribotas galiojimo laikas ir juos reikia pakeisti nuvažiavus tam tikrą ridą. Be to, būtina periodiškai valyti purkštukus, baką ir kitus mechanizmo komponentus nuo užteršimo.

Įpurškimo variklio maitinimo sistemoje esantis kuro siurblys yra elektromechaninis įrenginys, kuris pumpuoja kurą iš bako, sukuriant norimą slėgio lygį linijoje, kuris užtikrina įpurškimą purkštukais. Atsižvelgiant į eksploatavimo sąlygas, kuro siurblys tinkamai veikia, vidutiniškai 250 tūkst. Tačiau, kaip jau minėjome, jei važinėjate tuščiu baku, naudojate nekokybiškus degalus, laiku neišplausite bako, kuro siurblio keitimas neišvengiamas.

Toliau pateikiame dažniausiai pasitaikančius degalų sistemos gedimo požymius:

  • Variklis užvedamas sunkiai arba visai neužsiveda.
  • Variklis neišvysto reikiamos galios, apsisukimų skaičius nedidėja.
  • Veikiant maitinimo blokui atsiranda gedimų.
  • Greitai paspaudus akceleratorių, pastebimas variklio veikimo kritimas.
  • Padidėja degalų sąnaudos.
  • Kai variklis veikia, salono viduje jaučiamas kuro kvapas.
  • Apžiūrint vamzdelius, bei jungtis, matosi nesandarumo žymės.
  • Jei nuotėkis pakankamai didelis, po transporto priemone matosi nutekėjusio kuro pėdsakai.

Vieno ar kelių iš šių simptomų atsiradimas yra signalas, kad būtina patikrinti kuro sistemą.